Etherische Olie Massage

ETHERISCHE OLIE MASSAGE

Een heerlijke massage met pure etherische oliën, speciaal samengesteld op je lichaam en/of klachten.

Etherische oliën zijn afkomstig van geneeskrachtige planten, kruiden en bomen. Ze bevatten dus de werkzame, heilzame stoffen die diep door dringen in je huid. De werkzame stoffen worden opgenomen via je huid , komen  in je bloedbaan terecht en kunnen op deze manier je organen bereiken. De heilzame werking van de olie zet veel in beweging in je lichaam. Tevens ruiken de etherische oliën heerlijk, geur doet veel meer dan je denkt. Reuk is een van je sterkste zintuigen en valt dan ook niet te onderschatten. Het aroma stijgt bij inhalatie via je neus naar het onderste deel van je hersenen, dit is het gebied dat je humeur en emoties bepaalt. Aroma’s beïnvloeden dus hoe jij je voelt en wat je stemming is.  Tijdens een aromatherapeutische massage worden dus je lichaam en geest weer in balans gebracht.

Je kunt etherische oliën vermengen, ze vullen dan elkaar aan. In de meeste gevallen zal er gebruik worden gemaakt van twee tot vier etherische oliën. De basisolie (amandel, jojoba of aloë vera) zal op uw huidtype af worden gestemd, hieraan worden de etherische oliën toegevoegd.

Ter ondersteuning van de massage kan er tevens gebruikt gemaakt worden van:

-Voetreflex, stimuleert weefsels en organen

-Cupping, stimuleert de huiddoorbloeding, betere afvoer afvalstoffen, cellulitis

-Hot Stones, de warmte van deze basaltstenen dringt diep door in de huid.

Etherische olie massage is te boeken in 60 minuten €45 of 90 minuten €60 .

Als gediplomeerd Aromatherapeute zal ik de massage olie voor u samenstellen. Ik stel geen diagnoses, daarvoor verwijs ik u door naar uw arts. De aromatherapeutische massage is een uitstekende ondersteunende therapie, maar vervangt nooit de reguliere therapieën.

Een kleine greep uit het assortiment:

ETHERISCHE OLIE WERKING HELPT BIJ
Basilicum Verfrissend en motiverend, prettig bij astma en bronchitiskoortsverlagend Vermoeidheid, spier klachten, stimuleert het hart en versterkt de bloedstroom, reumatische klachten, jicht en spierpijn, herstelt zelfvertrouwen
Bergamot Heeft een positief effect op depressie, onrust, stress en slapeloosheid, insectenbeten, psoriasis, acné Verfrissend en kalmeert bij stress of onrust, brengt emoties in balans
Ceder Luchtweginfecties, chronische bronchitis, kalmerend, verzacht onrust, angst en woede, desinfecterend, remt ontstekingen Ontspannend na een stressvolle dag. Bij huidklachten, luchtweginfecties, gewrichtspijnen, krachtige kalmering van je geest, zet je met beide benen weer op de grond, insectenwerend
Cipres Astma, holte ontstekingen, vast zittende hoest (maakt slijm los), krampopheffend Verhogen van weerstand, helpt bij menstruatiepijn, reumatische aandoeningen, oedeem, cellulitishuid, verstevigt de aderen, krampopheffend
Citroen Luchtweginfecties, versterkt immuunsysteem bij kou en griep, verheldert denken en concentratie, stimuleert de productie van witte bloedlichaampjes Verfrist en verheldert de gedachten, oppepper na een zware dag, artritis, verbeterd de nierwerking, ruimt oude rommel uit je verleden op
Eucalyptus Luchtwegklachten, verkoudheden,  voorhoofdsholte ontstekingen, wondhelend, koortsverlagend Verkoudheid, griep, luchtwegklachten en spierpijnen, verlaagt de bloedsuikerspiegel, helpt bij blaas en urine-infecties
Geranium Kalmerend bij emotionele spanningen en stress, helpt bij kneuzingen Huidklachten, zwakke bloedsomloop, stressproblemen en zenuwpijnen, overgangsproblemen, PMS, goed voor een rijpere huid